Alternativmedicin och biologimedicin

Homeopati Göteborg

Biopati är en gren av biologisk medicin baserad på naturliga medel för att förstärka den naturliga läkningsprocessen och de regenererande funktioner kroppen på egen hand ger upphov till. Homeopati Göteborg

Homeopati Göteborg

Konceptet bakom Biopati är att behandla själva roten till problemet snarare än att endast uppmärksamma och lindra symptomen. För att ha möjlighet att behandla så många problem som möjligt innefattar Biopati därför en uppsjö olika analys- och behandlingsmetoder.

• Frekvensmedicin
  • Kinesologi/muskeltestning
  • Zonterapi
  • Psykologi, alternativ psykologi
  • Immunologi, alternativ immunologi. Klinisk mikrobiologi
  • Örtmedicin och näringstillskott, aminosyror, fettsyror, vitaminer, mineraler och spårämnen
  • Homeopati-klassisk/komplex, radioni
  • Reflexologi, akupressur, öronakupunktur, massage

Sju faser av Biopati:

Dessa faser beskriver kroppens/organismers sjukdomstillstånd i stigande rang. Om problemet är för stort för nuvarande fas övergår problembeskrivningen till nästa fas. Fas 1 beskriver problem som är benignt nog att kroppen på egen hand kan lösa det medan övriga i olika grad beskriver problem som kräver behandling.

Fas 1: Reglering

I denna fas är kroppen relativt frisk och mindre obalanser som orsakas av problemet korrigeras av kroppens egna regleringsmekanismer med biopatin.

Fas 2: Dysfunktion

Dysfunktion är när ovanstående balanser överstiger kroppens förmåga att lösa problemet själv, det vill säga att kroppens egen regleringsförmåga inte är stark nog. I detta fall reagerar kroppen med ”felfunktioner”, som kan översättas till symptom som smärta, förstoppning och huvudvärk.

Fas 3: Akut dysbios

Akut dysbios utgörs av en akut infektion med en kraftig utrensning med symptom som influensa, förkylning, svettningar, diarré, och kräkningar. Dessa symptom kan botas genom assisterande behandling i form av vila, näringstillskott, ökat vätskeintag som resulterar i ökad energi och öppnar upp organen ansvariga för utrensning.

Fas 4 Kronisk dysbios

Är en kronisk inflammation som ofta orsakas av en undertryckning av exempelvis fas 3 vilket försämrat kroppens egen avgiftningsförmåga, vilket i sin tur lett till att gifter ackumulerats och kroppens biokemi förstörts. Vanligt förekommande kroniska inflammationer i bihålor i tarm, urinvägar, galla och tänder t.ex

Fas 5: Allergi

Allergi kan beskrivas som ett kroniskt tillstånd av inflammation som övergår i allergier då det förekommer konstant belastning på immunsystemet. Immunsystemet orsakar då felaktiga immunreaktioner mot exempelvis pollen, ägg och päls. Resultatet av dessa felaktiga överreaktioner är t.ex astma, eksem och täppta luftvägar.

Fas 6: Depåbildning

En reaktion på kronisk dysbios, när en inflammation etablerats och mängden gifter i kroppen ökat, är att kroppen deponerar gifterna i icke-vitala vävnader som t.ex leder, muskler och bindväv. Resultatet av denna bindväv är oxidativ stress, bindvävsdegeneration, reumatism och muskelsmärta.

Fas 7: Intracellulär dysbios

Denna fas inträffar när deponeringskapaciteten i bindväven överskrids. Gifterna tränger då in i cellerna som hotas av syrebrist, förgiftning och undernäring. I de mest extrema fallen kan cellen omvandlas till en cancercell som i sin tur kan överleva i en syrefattig miljö.

Frequense Cinic Louise i Göteborgs verksamhet är en kombination av västerländsk alternativ medicin med österländska koncept som utgör det bästa från två världar, närmare bestämt det senaste inom avancerad energimedicins tekniska utrustning och de traditionella medicinska metoderna.

En medicinsk timme motsvarar 45 minuter undersökning/behandling och 15 min övrigt.

Inom Biopatin ingår diverse analyser och behandlingar med apparatur för individuell strategi