Magnetterapi

Den nya generationens magnetterapi

Magnetterapi är i grund och botten en fysikalisk behandling utförd med apparatur vars uppgift är att generera lågintensiva, lågfrekventa och pulserande magnetfält.

Magnetfälten som skapas av Qs påverkar alla slags vävnader både från nerv och epitelvävnader och muskel till ben, och som därefter utvidgas genom kroppen och påverkar samtliga kroppens organ. De magnetiska fälten som Qs producerar påverkar cellmembranens genomtränglighet vilket innebär att den joniska balansen. Behandlingsformen har dessutom en effekt som är djupgående och icke-invasionell, samt saknar biverkningar eller smärta.

Fördelar med magnetterapi genom Qs

• Verkar på alla typer av vävnader, från ben till muskel
  • Den gör inte ont och saknar biverkningar
  • Djupgående effekt samtidigt som den är icke-invasionell
  • Förbättrar syrekonsumtionen

Magnetterapins användningsområden

• Neurologi; både vid degenerativ och inflammatorisk sjukdom
  • Otorinolaryngologi; vid inflammationssjukdomar som inflammerade halsmandlar och bihåleinflammation
  • Dermatologi; för svårläkta sår och skadad hud som utsatts för väder och vind
  • Reumatologi; vid inflammatoriska och reumatiska tillstånd
  • Sportmedicin; Muskelkontraktur, tendiniter, stukningar, slagskadade muskler, utgjutningar / vrickning och blåmärken, kroniska smärtsyndrom i bäckenbotten- i en stor mängd fall ses en halvering av rehabiliteringstiden inom sportmedicin
  • Ortopedi och traumatologi; vid degenerativa och traumatiska skador och brott i skelett för bildning av kallus
  • Fysioterapi ; för samtliga indikationer i både behandlande och förebyggande syfte

*En medicinsk timme motsvarar 45 minuter

Vid behandling ingår en analys och behandling med olika apparatur som är skräddarsydda enligt just ditt behov.