Frekvensmedicin Göteborg

På Life Long Clinic har vi de senaste apparaturen inom frekvensmedicinområdet och vi arbetar aktivt med att alltid ha de senaste uppdateringarna till hands. Frekvensmedicin Göteborg .Basen för Frekvensmedicinbehandlingen utgörs av databaserade instrument vars uppgift är att mäta och registrera de energetiska obalanser som kan förekomma i kroppen. Dessa energetiska obalanser kan vara ett tidigt tecken på en begynnande sjukdom, även sådana som inte har synliga symptom. Apparaturerna har dessutom möjlighet att balansera eller korrigera obalanserna så att symptomen aldrig uppstår. Är symptomen redan synliga kan apparaturerna både lindra och bota symptomen och dess underliggande orsaker vilket leder till ökat välmående för klienten i frågan.

Frekvensmedicin Göteborg

Våra apparaturer gör det möjligt för terapeuten att både hitta obalanserna som orsakar till klientens problem och att korrigera dessa obalanser. Detta görs med hjälp av en kombination av bioresonans och biofeedback med modern datorteknologi, gjord av kroppsanalysens och energibalanseringens mest avancerade system.

Behandlingen sker genom att man kopplas upp via gummibandselektroder som appliceras på olika sätt beroende på vilken apparatur som är aktuell för den givna behandlingen. Exempel på applicering av gummibandselektroderna är: runt fot- och handleden och på pannan via ett band runt huvudet.

Genom kroppens egen bioresonans skickas frekvenser från dessa elektroder till kroppen. Via samma elektroder skickas kroppens biofeedback till frekvensmedicinapparaten. Dessa frekvenser analyseras och jämförs per automatik med över 9000 referensvärden som finns registrerade i systemet och möjliggör att de avvikelser som finns kan upptäckas och korrigeras i ett så tidigt skede som möjligt.

En frekvensmedicinsk analys möjliggör att vi kan skräddarsy en hälsosam livsstil med näring och kostrådgivning till våra klienter.

*En medicinsk timme är 45 minuter