Irisdiagnostik / Analys

Det finns inga ögon som är helt perfekta, utan alla har olika svagheter. Dessa kan vara vävnadsdefekter som antingen är medfödda eller förvärvade. Alla människor har sina svaga sidor och områden som kan förbättras och utvecklas. Detta oavsett om de är mentala, fysiologiska, andliga och känslomässiga.

Medvetenhet om vår hälsostatus kan endast uppkomma genom att ta reda på vilka som är våra svaga områden. Det är detta som irisdiagnostik kan hjälpa oss med. Med irisdiagnostik till grund kan vi arbeta med att överkomma våra svagheter och undvika nedbrytande ovanor. Irisdiagnostik är vägen till förebyggande hälsovård då ögonen och irisdiagnostik kan hjälpa oss avslöja mycket om både vår kropp och själ. Andra fördelar med analysmetoden är att den är giftfri, icke-inträngande och säker.

Hur fungerar den?

Att observera någons ögon och dra slutsatser om hälsotillstånd och näringsbrister är medicinsk vetenskap som inte bör förvirras med att spå i framtiden.

I ögat finns hundratusentals nervtrådar som löper mellan vävnad och organ i kroppen vilka slutar i exempelvis fingrar och tår eller i ögonen. Naturen är konstant i den mening att när en rot på en planta skadas och den därför inte kan ta upp näring visar det sig först och främst på de yttre delarna av plantan, dvs bladen. Människan fungerar på ett liknande sätt. Om du exempelvis lider av en underfunktion i bukspottskörteln orsakad av näringsbrist syns detta först i kroppens yttre nervändar, exempelvis i ögonen.

Än i dag har man inte full förståelse kring den exakta neurologiska funktionen i irisdiagnostik. Det verkar däremot som att nervändarna från ett organ som inte mår bra börjar förtvina på ungefär samma sätt som ett löv. När detta sker drar nervänden med sig olika fiberlager i irisen och efterlämnar en mörk prick, så kallad lakun, i motsvarande organzon.

Vetenskapen kring irisdiagnostik har utvecklats under de senaste 150 åren. Mannen som upptäckte ”naturens spegelbild” i ögat hette Dr. Ignatz von Perczely och bodde i Egervar nära Budapest i Ungern.

Vad irisdiagnostik kan visa:

• Hur magen och tarmarna påverkar resten av kroppen genom cirkulationen, lymf- och nervsystemet.
  • Överblick av en hel person, generell hälsa och prognoser.
  • Avslöja grova näringsobalanser.
  • Kan avslöja benägenhet för sjukdomar och möjliggör förebyggande insatser.
  • Indikation på akuta, subkutana, kroniska eller degenerativa stadier av inflammatoriska eller toxiska sjukdomar.
  • Katarrbesvär
  • Närvaro av syror som leder till inflammationer.
  • Närvaro av toxiska avfallsämnen.
  • Patologiska strukturella och funktionella rubbningar.
  • Stress.

1500kr/analys

Vid analys så använder vi på Life Long Clinic oss av en sofistikerad irisscope system.